marți, 6 octombrie 2009

Profu' de mate...

Eram clasa a X-a, era Noiembrie (ziua în care a fost reales Bush), terminasem orele şi nu aveam chef să mă duc acasă aşa că m-am gândit să trec pe la cabinetul profului de chimie, care avea oră, dar era profu' de mate acolo, am început o mică discuţie şi, după ce mi-a spus că Dire Straits sunt foarte tari şi eu i-am răspuns că rămân la Dimmu Borgir ai mei, m-a întrebat:
"- Cine ai vrea să iasă preşedinte în America?
- Poa' să iasă cine vrea, nu mă interesează.
- Cum să nu te intereseze?
- Păi nu mă interesează atâta timp cât nu ma afectează...
- Adică nu te intereseaza cine va conduce lumea de azi încolo?
- Nu, de ce m-ar interesa? Nu ma afectează în mod direct!"

Aseară eram cu un coleg de muncă în autobuz şi am început să discutăm despre politicieni şi nesimţirea lor.
Fragment:
"...-Îşi cumpără laptopuri de care nu au nevoie odată la 2 ani, maşinile şi le schimbă tot atât de des, îşi cumpără case şi primesc lunar bani pentru tot felul de cheltuieli, sunt atât de nesimţiţi că işi "cumpără" perdele în valoare de 75000 de euro, şi au tupeul ăsta pentru că nimeni nu mai face nimic împotriva lor...
- Băh da' pe mine nu mă interesează politica
- Da măh da' asta nu se mai poate numi politică...
- Băh da' pe mine nu mă afectează cu nimic, şi oricum nu pot să fac nimic.
- Cum măh să nu te intereseze, adică nu te interesează că acţiunile lor iţi influenţează în mod direct viaţa?
- Nu."
Observaţi diferenţele între cele 2 discuţii.

4 comentarii:

Violeta spunea...

Cum, bă, să nu îl intereseze? :)
Şiii, ia spune, mergi la vot anul ăsta?:P

jax spunea...

Da, politicienii fac aceste magarii pt. ca sunt lipsiti de constiinta cei care-i aleg. Intr-o lume unde se doarme, impiedicandu-se dezvoltarea OMULUI si se promovandu-se puterea catorva borfasi, putem noi sa ne dam de ceasu mortii ca totul ramane neschimbat. De manipularea maselor se poate ocupa oricine, de trezirea lor... mai greu.

jax spunea...

Chestia cu frica de popor s-ar aplica daca poporul ar fi unit si-ar avea un scop comun. Insa poporul e dispersat in diverse grupuri de interese, mereu aflate in conflict. Si nu e greu sa stapanesti niste oameni care se bat intre ei. Majoritatea oamenilor sunt dezorientati, nu stiu ce vor, nu au curajul si constiinta necesara pt. a-i determina pe "cei de sus" sa se ocupe de treburile pt. care sunt alesi si platiti. Abia cand va exista intelegere si solidaritate intre cetateni, vom putea trage la raspundere pe magarii care ne conduc. Dar si asta e utopic, ca romanii prin democratie inteleg doar "putem sa facem ce vrem".

Violeta spunea...

@jax:
Poporul ar fi o forţă dacă ar exista o tiranie a majorităţii şi cineva suficient de capabil/puternic să o verbalizeze. Aşa e, gloata, şi nu în sens peiorativ, nu prea ştie ce vrea. Nu ştie ea dispersată, d'apoi ca un tot când se intersectează atâtea idei, mentalităţi, dorinţe, necesităţi. E nevoie de cineva care sa prinsă acel "je ne sais quoi" şi să îl verbalizeze. Problema e daca va găsi ceea ce trebuie. Ca în treaba cu Lăpuşneanu când s-au adunat ţăranii(şi hai să ne imaginăm că ţăranii ăia suntem noi) nemulţumiţi în faţă curţii. Întrebaţi ce vor nu au ştiut ce să spună. Aşa şi cu noi, întrebaţi "dom'le, tu concret ce vrei" vom scoate un ăăăă. Numai ca acolo s-a trezit unu' care a spus "vrem capul lui Moţoc" şi brusc şi-au dat toţi seama că asta vor, deşi poate vroiau cu totul altceva. E complicat cu masele până se formează un Eu colectiv.

Spui tu că românii înţeleg prin democaraţie "să facă ce vor".Este logic sa avem o astfel de înţelegere când ne-am trezit peste noapte "liberi" si nu am ştiut ce e asta si ce trebuie sa facem cu ea şi nici nu ni s-a spus. Am importat o formă pe care nici măcar nu am ajustat-o specificului nostru. Şi unde mai pui că era promovată de indivizi care până mai ieri pupau clanţa cabinetului 2. Iată câta paradoxu'. Nu e de mirare că fiecare înţelege ce vrea din democraţia asta. Ar însemna ea participare, dar ţi se pare că participa cineva?

Ceea ce mă enervează pe mine, atât la noi, cetăţenii, cât şi la politicieni este arătatul cu degetul. Ştim ce e greşit, ştim ce nu merge bine şi ştim asta de câtiva ani, dar mai departe? Nu spun că vom putea noi prin gesturile noastre să schimbăm ordine lucrurilor. Poate nu la nivel înalt, dar sunt chestiile alea mărunte: te enervează mizeria din ţara asta, pune mâna şi nu mai arunca gunoiul pe străzi. Te enervează mitocănia, încearcă să fii opusul. Cu alte cuvinte, cum spunea şi Gandhi:
Fii TU schimbarea pe care o vrei in lume!

Cheers!